Első képek a Hyundai Santa Fe új generációjáról

A Hyundai Motor nyilvánosságra hozta az első fotókat a vadonatúj Santa Fe modelljéről, amely teljesen új merész és egyedi formatervet, valamint fejlett és jövőbemutató felszereltséget kapott.  

A most nyilvánosságra hozott első fotókon jól látható, hogy az új Santa Fe formavilága sokat örökölt a hidrogénhajtású Nexo, illetve a Kona kisterepjárótól, ám az összhatás mégsem olyan, mintha azok ikertestvére lenne. A Santa Fén is megjelent a kettéosztott első fényszóró, amelyen felül egy vékony csíkban jelenik meg a LED nappali menetfény és irányjelző, míg alatta egy nagyobb egységet képez a LED főfényszóró, illetve a vele egybeépített ködlámpa párosa. Persze megjelent a Hyundai kaszkád hűtőmaszkja is, míg oldalt erőteljes vállvonalBelül a Santa Fe követi az újabb Hyundai modellek stílusát, így az i30-hoz és a Konához hasonlóan három részre osztották a műszerfalat: legfelül a szabadon álló multimédiás kijelző, alatta vékony csíkban jelennek meg a légbeömlők, míg legalul a klímaközpont kapcsolói kaptak helyet. A Hyundai nyilatkozata szerint az utastérben a legjobb minőségű anyagokat és színeket használták azért, hogy tovább növeljék az utasok kényelmét.  
és kiemelkedő kerékjárati ívek mutatják az autó erős karakterét. 

 
Az ilyen hobbiterepjárók vásárlóinak igényei szerint az autó praktikussága is sokat fejlődött. A megnövelt hosszúság és a nyújtott tengelytáv miatt a vállalat szerint a kategória legnagyobb hátsó lábtere jött létre a második üléssorban, míg a harmadik üléssorban helyet foglalók a megnövelt fejtérnek örülhetnek. A gombnyomásra ledőlő üléstámlák révén nemcsak a harmadik üléssorra bejutás lett könnyebb, de az utastér átalakítása is egyszerűbbé vált. 
 
Technológia terén a Santa Fe a Blue Link rendszer 2.0 verziójával rendelkezik, amely a mostani kettő helyett öt évig jár ingyenesen (ahol elérhető), amely fejlett telematikai rendszere révén képes távirányítással indítani, valamint biztonsági és kényelmi funkciókat vezérelni anélkül, hogy a vezető az autóban ülne.  

Emellett az új szerveralapú hangfelismerő rendszer mesterséges intelligenciát felhasználva hajtja végre az egyes utasításokat, ezzel is növelve a Santa Fe funkcionalitását. A vadonatúj "Voice Memo" funkcióval pedig diktafonként rögzíthetjük azokat az információkat, amelyeket meg kívánunk őrizni.  Biztonsági fronton a Santa Fe Koreában alapáron kínálja az ütközésre figyelmeztető és vészfékező rendszert (FCW), a sávtartó rendszert (LKA), éberségre figyelmeztető rendszert (DAW) és az automatikus fényszóróvezérlést (HBA) is. 
 
Ezeken kívül számos olyan technológiai újdonsággal kerül forgalomba az autó, amelyek elsőként jelennek meg a Hyundai csoport autóiban. Ilyen a biztonságos kiszállsá-segéd (SEA), amely figyelmezteti az autóból kiszálló utasokat arra, ha egy autó közeledik a hátuk mögött. A Santa Fében kerül először használatba a hátsó utasfigyelmeztető rendszer (ROA) is, amely tájékoztatja a vezetőt, amennyiben a jármű egy utast érzékel a hátsó üléseken. Az eddig is meglévő hátsó keresztirányú forgalomfigyelmeztető rendszert a Santa Fében egy vészfékező rendszerrel is ellátták. 
 
A motorpalettán három egység szerepel: egy 2.0 literes, turbófeltöltéses T-GDI benzinmotor, valamint a egy 2.0 és egy 2.2 literes CRDi dízelmotor. Ezek teljesítményét egyelőre nem adta meg a gyártó, azt azonban igen, hogy a motorokhoz alapáron jár a vadonatúj nyolcfokozatú automata sebességváltó és a Hyundai saját fejlesztésű HTRAC összkerékhajtási rendszere. 
 
 
Forrás: Dönci Hyundai Blogja

 

Vissza
Első képek a Hyundai Santa Fe új generációjáról
  • 2 héttel, 3 nappal ezelőtt
  • Általános hírek