A Hyundai egy újabb startup vállalattal kötött szövetséget

A Las Vegasi CES kiállítás után a Hyundai Motor egy újabb progresszív lépést tett a jövőbe vezető úton azzal, hogy a CES Ázsia 2018-as rendezvényen vezető kínai infótechnológiai vállalatokkal kötött szövetséget. 

Annak érdekében, hogy ne csak a felhasználói élményt fokozza, de aszociális igényeket s kielégíthesse,a Hyundai Motor egy stratégiai megállapodást kötött Kína egyik vezető mesterséges intelligenciával foglalkozó DeppGrint startup vállalatával, amely mesterséges intelligenciát használó termékeket és megoldásokat kínál a biztonságtechnikai és a közlekedési piacon. Ezzel a Hyundainak lehetősége nyílik arra, hogy a mesterséges intelligenciát felhasználva versenyelőnyhöz jusson a gyártás, a robottechika, az értékesítés és a vevőszolgálat terén. 

„A víziónk megvalósítása és innovációink bővítése céljából szeretnénk különböző iparágak legkreatívabb és legcsillogóbb vállalataival együttműködni” – mondta Eui-sun Chung, a Hyundai Motor alelnöke. „A mérettől és iparágtól függetlenül a Hyundai nyitott régiók közötti együttműködésre és partnerségre és Kínában olyan lehetőségeket látunk,  amelyek a jövőnk felé vezető úttörő megoldásokat kínálnak.”
 
A mesterséges intelligencia képességeinek erősítése mellett a Hyundai fejlett technológiai vezető képességeit az új Nexo üzemanyagcellás modell bemutatásával erősítette meg. Az először a januári CES 2018-as kiállításon bemutatott Nexo a Hyundai legfejlettebb zéróemissziós hajtásláncával, élvonalbeli kényelmi, vezetéstámogatási és légtisztító rendszert is magában foglaló környezetbarát technológiájával rendelkezik. A kiállításon a Hyundai bemutatott egy „Üzemanyagcellás Ház”-at is, amelyben a látogatók láthatják a Hyundai technológiáját felhasználó energiavezérlési, kertgondozási és légtisztító rendszerét. Emellett a Hyundai részletesen is bemutatja a Nexo szállópor-tisztító rendszerét is.  

„Úgy hisszük, hogy Kínában az innováció bővülését a szenvedélyes vállalkozók és okos vásárlók vezetik” – tette hozzá Chung. „A kínai vásárlók különösen nagy hatással vannak erre az átmenetre azzal, hogy új ötletekre és technológiákra ösztönöznek. Emiatt innovációs erőfeszítéseinknek a vásárlók elvárásain túlra kell nyúlnia és az emberekhez, valamint az emberekhez köthető elégedettséghez kell szólnia.”  

„A Hyundai és a DeepGlint is hisz abban, hogy a mesterséges intelligencia nemcsak intelligensebb termékeket tesz lehetővé, de ennél fontosabb, hogy segítségével képesek leszünk a termelési folyamatainkat, a termékeinket és a társadalmunkat is még emberibbé tenni” – mondta Dr. Yong Zhao, a DeepGlint vállalat igazgatója. 

A DeepGlint azonban csak egyike azon kínai ICT technológiai vállalatoknak, amellyel a Hyundai Motor együtt kíván működni. A Hyundai a CES Ázsia 2018 kiállítás ideje alatt bejelentette a Baiduval közös együttműködést is, amely egy pekingi székhelyű vezető ICT vállalat, amellyel együtt a Hyundai az Apollo projekten keresztül kiterjesztheti autonóm járműfejlesztési technológiáját. A neves autógyártók, ICT vállalatok, startup cégek és akadémikusok részvételével és a Baidu vezetésével működő Apollo projektben a résztvevők közösen fejlesztik autonóm járművezetési technológiáikat.  
 
„Célunk, hogy ne csak egy egyszerű közlekedési eszközt, hanem autonóm járművezetési élményt tudjunk kínálni, amely mind térben és időben is szabadságot kínál a vásárlóknak” – mondta Jin-woo Lee, a Hyundai autonóm járműfejlesztési részlegének alelnöke. Megerősítjük az együttműködést a Baiduval annak érdekében, hogy felgyorsítsuk a legmodernebb technológiák fejlesztését, amelyek kulcsfontosságúak lesznek az autonóm járművek forgalomba hozatalához.”

„Mi 2015-ben kezdtük meg az együttműködést a Hyundai Motor vállalattal, most pedig tovább erősítjük kötelékeinket az autonóm járműfejlesztések terén” – mondta Gu Weihao, a Baidu vállalat általános igazgatója. 

Mivel a hidrogénalapú társadalom a Hyundai központi témája volt a CES Ázsia 2018 kiállítás alatt, ezért a vállalat az üzemanyagcellás technológiákhoz kapcsolódó technológiák széles körét mutatta be. A 2013-ban a világon elsőként forgalomba hozott Tucson (ix35) Fuel Cell modellt követően a Hyundai Motor idén márciusban kezdte meg az új generációs Nexo forgalmazását. A Hyundai által „Végső Jövőbeli Jármű”-ként (Ultimate Future Utility Vehicle – FUV) aposztrofált Nexo a Hyundai folyamatosan bővülő környezetbarát járműkínálatának technológiai zászlóshajója.
 
A Nexo a Hyundai kompromisszumok nélküli optimális teljesítményhatékonysági fejlesztési filozófiáján alapul. A Nexo környezetbarát hajtáslánca optimális hidrogén-felhasználást és részegység-hatékonyságot jelent, amellyel az üzemanyagcella rendszer hatékonysága 60 százalékosra emelkedhetett. A fejlett üzemanyagcella-technológiának és a hatékony villanymotor-technológiának köszönhetően a Nexo sikeresen megoldja az üzemanyagcellás járművek krónikus üzemanyag-veszteségi gondjait is. 

A Nexot a többi üzemanyagcellás modelltől a forradalmi praktikuma különbözteti meg. Az üzemanyagcellás járművek egyik legnagyobb problémája, hogy a hidrogéntároló üzemanyagtank számára jelentős teret kell feláldozni az autóban. A Nexo azonban azzal oldotta meg ezt a problémát, hogy a világon elsőként három részre osztott egységes tankrendszert kapott, amivel a járműnek a hagyományos autókhoz hasonló méretű csomagteret alakíthattak ki. A Nexo másik világújdonsága a menet közben működő légtisztító berendezése, amely a szállópor 99,9 százalékát tudja megtisztítani. Ezáltal a Nexo vezetése nemcsak környezetbarát, de jelentősen hozzájárul a környezet megtisztításához is. 
 
 
Forrás: Dönci Hyundai Blogja
Vissza
A Hyundai egy újabb startup vállalattal kötött szövetséget
  • 8/7/18 napon
  • Általános hírek